Millaista olisi kirjoittaa joka vuosi elämästään vuosikertomus, johon keräisi vuoden onnistumiset ja epäonnistumiset. Tarkkaa kirjaa pitäisi pitää myös taloudenpidosta, onkohan se mennyt ihan putkeen. Mitkä hankinnat ylittivät suunnitellun ja jäikö esimerkiksi vaatemomentille vielä varaa hankkia ale-vaatteita edellisen vuoden varoista?

Jos nyt pitäisi edes kuukausikirjanpitoa. Yhdessä kuukaudessa olen saanut yhden koulutehtävän tehdyksi ja yhden lähes valmiiksi. Olen lukenut kaksi koulukirjaa ihan kunnolla. Olen ollut messussa kahdesti. Olen juonut villivadelmasiideriä (nam) ainakin neljästi ja viettänyt viini-iltaa vain kerran. Leffaan en ole ehtinyt. Töissä olen saanut tehdyksi tilastot ja toimintakertomuksen sekä tavannut jo liudan asiakkaita. Rippikoulu on aloitettu ja vanhemmat tavattu. Nähnyt kauan näkemättömiä ystäviä ainakin kahdesti ja ollut oopperassa sekä teatterissa. Olen snowtubannut, ostanut kannettavan, tilannut vedenpitävän kamerasuojan, aerobicannut, cyclingittänyt, powerstepannut ja nukkunut liian pitkiä iltaunia.

Vuoden toimintakertomuksesta tulee kyllä aika pitkä, jos meno näin jatkuu...